CLIENT
CLIENT
Werk is belangrijk voor mensen. Het kan je gezondheid bevorderen en psychische problemen verminderen. Werk kan ook een oorzaak zijn bij het ontstaan en voortduren van psychische stoornissen. Het is daarom belangrijk om de invloed van werk te bespreken tijdens de behandeling en werk op te nemen in je behandelplan.
Hoe blijf je met een psychische kwetsbaarheid aan het werk of vind je nieuw werk? Cliënt Lab geeft handvatten om werk te (her)vinden en te behouden. Je leert waar je energie van krijgt, waar jouw interesses liggen.
In het Cliënt Lab ga je op zoek naar antwoorden op de vragen: ‘Wat kan ik’, ‘Waar wil ik meer van’, en ‘Wat heb ik nodig’.
In ‘Het gesprek’ bereid je het gesprek met jouw professional voor.
De antwoorden die je vindt zijn voor jezelf, ze worden niet opgeslagen. Je kunt ze zelf printen en gebruiken om het gesprek voor te bereiden met de mensen die je ondersteunen in het (her)vinden of behouden van werk.
Gespreksleidraad Client
Gespreksleidraad
Client
Het is voor de cliënt belangrijk om voorafgaand aan het gesprek met een betrokken professional goed voorbereid te zijn.
De gespreksleidraad helpt de cliënt te bepalen welke onderwerpen van belang zijn.
De professional kan de gespreksleidraad ook tijdens het gesprek inzetten om samen met de cliënt te bepalen welke onderwerpen van belang zijn om tijdens het gesprek aan bod te laten komen.
De onderwerpen en vragen uit de gespreksleidraad komen ook terug in het ‘Cliënt Lab’ en ‘Professional Lab’, waarbij je de antwoorden kunt invullen en printen.